Logo frissítések és trendek az autóiparban

Találd meg az igazi arcod!

szolgaltatasok cim

9+1 logo frissítés az autóiparban

Autó logo frissítés Miért újítanak a nagy cégek logot és arculatot? Érdemes vajon neked is követni ezt a stratégiát, vagy csak összezavarod vele ügyfeleidet? Megéri az időt, energiát és a költségeket? Hamarosan (9+1 példa után) fény derül mindenre!

Logo frissítési trendek az autóiparban

Blog image Nem tudom nem észrevenni, hogy a nagyobb autómárkák sorra kommunikálják aktuális küldetésüket, filozófiájukat, s ezzel együt megújított logójukat és arculatukat. De vajon miért vetemednek erre a cégek? Hiszen a régi logo már bevált, megszokták, megismerik az emberek. Érdemes kockáztatni, és pénzt áldozni erre? Mit akarnak ezzel elérni és üzenni a vásárlóknak? De most vágjunk bele és nézzük néhány autómárka megújult logoját!

PEUGEOT logo frissítés – Radikális oroszlán redesign

Blog image Akkor lássuk a medvét! Vagyis az oroszlánt… Íme, a Peugeot immár 11. logoja, melynek fő mutívuma végigvonult az összes eddigi változaton, s ettől most sem szakadtak el. Csak épp a kornak megfelelően felfrissítették a logot. Az új, elegáns és modern oroszlán sziluettet megszabadították a krómozástól és a 3D hatástól. Ez a törekvés nem újkeletű, az elmúlt évek során számos autógyártó alkalmazta az említett módszert. Rájöttek, hogy a kevesebb több, levették a fémes, térhatású elemeket, és a flat design felé vették az irányt.

KIA logo frissítés – Movement that inspires

Blog image Szimmetria, dinamizmus, magabiztosság és a vásárlók iránti elkötelezettség. A felfelé tartó vonalak a magukkal szembeni emelkedő elvárásokat és a színvonal folyamatos növekedését hivatottak kifejezni. Valamint azon törekvésüket, hogy a cég egyre magasabb minőségben szolgálja ki vásárlóit a jövőben is. A Kia a frissített logo mellet új márkaszlogennel is előrukkolt : “Movement that inspires”.

Bár mondhatjuk, hogy szinte csak betűtípus váltás történt, plusz egy kis egyszerűsítés az ovális keret levételével, mégis mennyivel modernebbnek, dinamikusabbnak hat a mostani logo! Teljes összhangban áll az új stratégiájukkal és tökéletesen közvetíti hitvallásukat. Ezért nem árt néha felülvizsgálni nekünk sem cégünket, annak arculatát, valamint kommunikációs céljainkat. Vajon tényleg azt fejezi ki a logonk, amit mi sugallni szeretnénk? Aktuális még ez az üzenet, vagy az évek során mondanivalónk velünk (és a világgal) együtt megváltozott?

Miért praktikus ez az arculatfrissítési hóbort?

Azon kívül, hogy senki sem szeretne lemaradni versenytársaitól, ódivatúnak tűnni, és elég nagy feltűnést lehet kelteni egy ilyen változtatással együtt járó marketing kampánnyal…(Pl. KIA és a drónos Guinness Record) Természetesen a logo frissítéseknek köze van a modellek megújulásához, az elektromos meghajtású autók népszerűsödéséhez és a fenntartható fejlődéshez. Egy tiszta, egyszínű, elegáns, de sallangmentes logoval könnyebb hitelesen kommunikálni a vállalat környezetbarát törekvéseit, egyfajta haladó gondolkodást, mind egy fémesen csillogó, 3D effektekkel megszórt, és immár nem is túlzottan modern emblémával. Tehát haladni kell a korral és a trendekkel, hogy hitelesek legyünk minden téren.

Emellett a webes felületeken való megjelenést is segíti az egyszerűsítés és a részletek eltávolítása. A nagyobb kontraszt megkönnyíti a logo felismerhetőségét, kis méretben is jól mutat (ikonokon, weboldal menüsorában), valamint (ha már környezettudatosság) mennyivel gazdaságosabb a fekete-fehér arculati elemek kinyomtatása! Bár nem hiszem, hogy ez lett volna a fő motiváció, viszont egy pozitívummal több…

Monochrome + Flat design

A legfrissebb autós logo redesign példák után következzenek visszamenőleg az elmúlt évek arculatváltozásai. Leginkább ők számítanak úttörőnek a témában, viszont nem is történtek olyan volumenű cserék, mint pl. a Peugeot vagy a Kia esetében. Nagy vonalakban mindenki a clean és flat design felé tart, elhagyták a krómokat, a 3D-ket, több helyen a plusz árnyalatokat és színátmeneteket is eltávolították. Szerintem mindegyiknek előnyére vált, bár más kérdés, hogy az új logok mennyi idő után fognak megjenni az utakon. (Állítólag a BMW embléma egyelőre nem kerül fel a sorozatgyártású autókra, ott továbbra is a korábbi változatot használják.)

Blog image A Mini nyitotta a sort 2015-ben a krómozás és a 3D hatás eltávolításával.

Blog image A Citroën 2016-ban mutatta be frissített logoját. Ők szintén megszabadultak a fémes effektektől, a térhatástól, valamint a domináns piros színtől.

Blog image Egy évvel később az Audi is jelentősen leegyszerűsítette logoját.

Blog image 2019-ben a Volkswagen is az egyszínű logo mellett tette le a voksát.

Blog image A Toyota (egyelőre) az európai piacra szánt autóin vált a 2020-ban bemutatott, egyszerűsített logo változatra.

Blog image A BMW 2020 márciusban újította meg logoját. A (nem túl radikális, de előnyös) frissítéssel a fiatalabb vásárlók megszólítása volt a cél.

Blog image A Nissan 2020 júliusában váltott egy minden fölöslegtől megtisztított, szerintem nagyszerűen sikerült logora.

Monochrome + Flat design

Blog image És meghoztam a bónuszt, ami talán a leginkább megosztó és csupa kérdőjel lengi körül. Tényleg bevállal a Škoda egy ekkora újítást? Mondjuk részemről a legnagyobb kérdőjel eddig az volt, hogy mit ábrázol maga a logo. Sosem asszociáltam volna egy szárnyas nyílvesszőre, vagy indián fejdíszt mintázó nyílra. És tessék, most hogy végre tudok róla valamit, egyből le akarják cserélni! 🙂 Az újnak sejtett logoba egy felfelé fordított dugvillát próbálnak egyesek beleerőltetni, és az elektromos autók térhódítását vélik látni a fő okok között. (Sokaknál kicsapta a biztosítékot, de szerintem érdekes lett.)

Viszont “gyári források határozattan cáfolták a neten feltűnt terv valódiságát. Pontosabban fogalmazva, hogy terveznék a logó ilyen radikális, vagy bármilyen átalakítását. Ez a jelenlegi helyzetben amúgy sem lenne logikus lépés, hiszen egy ilyen csere rengeteg költséggel jár, amit az elektromobiltásra költött euró milliárdok (amihez hozzájönnek a pandémiás költségek is) mellett hasznosabban is el tud költeni a cseh gyártó.”

Mikor jön el a megújulás ideje?

Természetesen rengeteg példát hozhattam volna időszakosan átalakuló arculatokról, Pepsi, McDonald’s, KFC stb (biztosan ti is tudnátok tovább sorolni). Elgondolkodtató, hogy cégünk életében mikor jön el a megújulás ideje. Mert mint azt láthatjuk, még a legnagyobbaknak is szükségük van rá néha, nem tehetik meg, hogy elmegy mellettük a világ és ők nem fejlődnek vele. Ha új célpiacokat akarunk meghódítani, akkor idővel nem elég, hogy sokan ismernek. Az idegeneknek és a következő generációnak is el kell tudni adni magunkat. Valljuk be őszintén, nagyon gyakran a csomagolás alapján választunk. És te? Még mindig levennéd a polcról a saját logoddal ellátott terméket, vagy bemennél idegenként a boltodba…?

Ha elhatároztad magad, s beújítanál egy friss arculattal, vagy már meglévő, de újragondolt logoval, esetleg weboldallal, vedd fel velem a kapcsolatot, hogy együtt még sikeresebbé tehessük vállalkozásodat!

Blog image